اهمیت تمیز بودن آب استخر 

تمیز بودن آب استخر از اهمیت بالایی برخوردار است و تمیزی آن ارتباط مستقیم با تمیز بودن بدن و بهداشت فردی شما دارد . استخر ویلا ها و استخرهای عمومی ، به دلیل ورود باکتری و جذب شدن توسط آب باید به صورت مرتب تمیز شوند و از نظافت و هم چنین راکد بودن آب نباید قافل شوید . 

دلایلی که موجب کثیف شدن استخر می شود

  • جلبک ها
  • گرد و غبار، برگ، مو
  • کلر بیش از حد در آب
  • گرفتگی فیلتر استخر
  • گردش نداشتن آب

ساکشن برای تمیز کردن استخر 

پاک کننده های استخر ساکشن ساید جاروبرقی هایی هستند که بر روی قدرت مکش پمپ اولیه استخر کار می کنند.

در مکانیسم مکش، تمیز کننده را با یک خط مکش اختصاصی یا مستقیم با کفگیر استخر خود وصل می کنید . از مکش تولید شده توسط پمپ برای حرکت در اطراف استخر استفاده می کند.

به این ترتیب، زباله ها را می گیرد. این بر روی یک مکانیسم گلو کار می کند که آن را قادر می سازد شن، خاک و سایر زباله ها را جذب کند . گلو یک سوراخ گرد با اندازه خاص است که می تواند در صورت گیر کردن زباله های بزرگتر در آن مسدود شود.

استفاده از فرچه و برس برای تمیز کردن استخر 

مسواک زدن و فرچه زدن استخر  استخر برای حفظ یک استخر زیبا و سالم بسیار مهم است. همچنین از لک شدن و رشد جلبک ها جلوگیری می کند .

بسیاری استخرهای خود را تمیز نمی کنند زیرا این کار طاقت فرسا و زمان بر است. همچنین، از آنجایی که در مسواک زدن هیچ تفاوتی نمی بینیم، ما را از منظم بودن منصرف می کند.

تمیز کردن استخر مانند بهداشت دندان عمل می کند. از بروز مشکلات جلوگیری می کند. به همین ترتیب، مسواک زدن استخر یک بار در هفته برای ایمنی استخر و سلامت شناگران بسیار مهم است.

 

پس از بارندگی و باران تابستانی، احتمال تجمع جلبک ها در استخر بیشتر است. آب باران ذرات آلی درختان را شسته و سپس با آب استخر مخلوط می شود و روی پله ها، دیواره ها و سطح کف استخر جمع می شود. این ماده آلی لایه ای از غذای جلبک را تشکیل می دهد. برای جلوگیری از تغذیه جلبک ها، استخر را مسواک بزنید تا مواد آلی از بین برود.

در زیر برخی از مزایایی است که با تمیز کردن استخر با یک ضمیمه برس مناسب دریافت خواهید کرد:

  • سطوح استخر مرتب و تمیز خواهد بود
  • از رشد جلبک ها بر روی سطوح استخر جلوگیری می کند
  • ذرات گرد و غبار موجود در آب را بلند می کند و از ته نشین شدن آنها جلوگیری می کند
  • از ایجاد لکه جلوگیری می کند و اثری طولانی مدت دارد

استفاده از فرچه استیل 

برس های فولادی برای از بین بردن مقاوم ترین لکه ها مانند جلبک ها و رسوب مواد معدنی استفاده می شود. این نوع برس ها بسیار ساینده هستند و به سختی روی سطح استخر حرکت می کنند. آنها باید فقط در قسمت های لکه دار استخر استفاده شوند تا از آسیب دیدن سطح آن جلوگیری شود.

استفاده ازشوینده های شیمیایی 

برای شفاف نگه داشتن آب استخر باید از مواد شیمیایی مناسب استفاده شود. القای شیمیایی نیز برای سلامت و ایمنی شناگران ضروری است.
مانند سایر تجهیزات تمیز کردن استخر، طیف متنوعی از مواد شیمیایی برای تقویت استخر شما استفاده می شود. این شامل:

  • کلر برای ضد عفونی کردن آب استخر،
  • جلبک کش ها،
  • متعادل کننده آب،
  • شفاف کننده های استخر،
  • مواد شیمیایی تمیز کننده استخر و غیره

استرینر استخر تمیز کننده استخر 

استرینر استخر یک تجهیزات مهم در تمیز کردن استخرها است. نقش اصلی استرینر استخر در حفظ کیفیت آب استخر و جلوگیری از ورود ذرات معلق به آب استخر می‌باشد. این تجهیز به صورت یک فیلتر عمل می‌کند و ذراتی از قبیل خرده گردها، مواد آلی، مواد شیمیایی و حتی حشرات را از آب استخر جدا می‌کند.

استرینرهای استخر عموماً دارای یک صفحه یا سبد فیلتر هستند که در مسیر آب ورودی به استخر قرار می‌گیرد. آب ورودی از این صفحه یا سبد فیلتر عبور می‌کند و ذرات معلق در آن جا نگهداری می‌شوند. به طور دوره‌ای، باید این سبدها یا صفحات فیلتر تمیز شده یا تعویض شوند تا جلوی بستنی و آلودگی آب استخر گرفته شود.

استفاده از استرینر استخر به این صورت کمک می‌کند که آب استخر تمیزتر باشد، میزان مواد شیمیایی مورد نیاز برای حفظ تعادل شیمیایی آب کمتر شود و در نتیجه، کیفیت و شفافیت آب استخر افزایش یابد. همچنین، از لحاظ بهداشتی نیز می‌تواند موثر باشد زیرا جلوی ورود میکروب‌ها و آلودگی به آب استخر را می‌گیرد.

نتیجه گیری 

با بهره‌گیری از تجهیزات استخر ساده مانند استرینرها، می‌توان به آسانی تمیزی و شفافیت آب استخر خود را حفظ کرد. این اقدام نه تنها به بهبود کیفیت آب کمک می‌کند، بلکه همچنین از مصرف مواد شیمیایی برای تعادل آب کاسته و به بهداشت شما نیز پاسخگوست. به خلاصه، با انتخاب راه حل‌های ساده، آبی شفاف و پاک در استخرتان خواهید داشت.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *