تمیز کننده ویژه آب استخر کلر

یک اکسید کننده، ضدعفونی کننده و ضدعفونی کننده، مقدار مناسبی از کلر در استخر شما می تواند به حفظ کیفیت آب کمک کند . این تضمین می کند که استخر شما تمیز و عاری از رشد میکروارگانیسم ها است و به محافظت از سلامت شناگران کمک می کند.

با این حال، یک گرفتاری وجود دارد. کلر یک ماده شیمیایی بسیار فرار است و مخلوط کردن انواع مختلف کلر می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به همین دلیل است که ما این راهنمای جامع را برای کمک به اضافه کردن کلر به استخر خود با خیال راحت تهیه کرده ایم.

موارد زیر به شما ایده روشنی درباره اضافه کردن کلر به استخرتان می دهد. در همان زمان، شما همچنین خواهید دانست که چه اقدامات احتیاطی را باید در حین انجام کار انجام دهید.

نحوه اضافه کردن کلر به استخر

اهمیت کلر

اهمیت کلر به عنوان پاک کننده استخر را نمی توان نادیده گرفت. استخرهای شنا می توانند به دلیل آلودگی های زنده و غیر زنده آلوده شوند. جدا از باکتری ها، آب استخر اغلب به محل دفع زباله های حمام تبدیل می شود.

و این دقیقاً جایی است که کلر می تواند به شما کمک کند. کلر به از بین بردن نزدیک به 100٪ باکتری ها و جلبک ها کمک می کند ، بنابراین تضمین می کند که استخر شما عاری از همه ارگانیسم های عفونی باقی می ماند. در عین حال، به عنوان یک اکسید کننده نیز عمل می کند و به تجزیه آلاینده های غیر زنده کمک می کند.

با این حال، تجزیه ضایعات اکسیدان باعث کاهش مقدار کلر در استخر می شود. به همین دلیل، ضروری است که به طور منظم کلر را به استخر اضافه کنید. بهترین سناریو این است که کلر کافی برای مراقبت از آلاینده های زنده و غیر زنده داشته باشید.

اکنون که اهمیت افزودن کلر به استخر را می دانیم، بیایید به مراحلی که می توانید برای افزودن کلر به استخر خود بردارید نگاهی بیاندازیم. ما فرآیندها را بر اساس نوع کلری که اضافه می کنید تقسیم کرده ایم.

مراحل اضافه کردن کلر خشک و دانه ای

افزودن کلر خشک و دانه ای به استخر شنا نسبتاً ساده است. شما باید مواد شیمیایی را اندازه بگیرید، آن را در یک سطل یا ظرف مشابه حل کنید و کلر محلول را در اطراف محیط اضافه کنید. مراقب باشید که هرگز کلر را مستقیماً به کفگیر اضافه نکنید.

 

کلر خشک معمولاً در انواع مختلفی مانند تری کلر، دی کلر و هیپوکلریت کلسیم وجود دارد. اینها معمولاً به سرعت در آب حل می شوند. با این حال، باید مراقب بود تا انواع مختلف کلر هرگز با هم مخلوط نشوند.

قبل از اضافه کردن کلر به استخر، باید PH و قلیایی بودن آب استخر را اندازه گیری کنید. همچنین به یک سطل یا ظرف مشابه برای مخلوط کردن کلر، یک چوب همزن و یک فنجان اندازه گیری مدرج نیاز دارید. و بله، از وسایل حفاظتی مانند عینک و دستکش استفاده کنید. حالا بیایید نگاهی به مراحلی که باید دنبال کنیم بیاندازیم.

مرحله 1. آب را آزمایش کنید

ابتدا باید آب استخر را آزمایش کنید و مقدار کلر آزاد موجود را تعیین کنید. این به شما کمک می کند تا مقدار کلر را برای اضافه کردن به استخر انتخاب کنید .

مرحله 2. کلر را مخلوط کنید

بعد، باید یک سطل بردارید و آن را با سه چهارم آب استخر پر کنید. سپس مقدار مورد نیاز گرانول کلر را به آرامی به سطل اضافه کنید. هنگامی که کلر را اضافه کردید، باید پودر را هم بزنید تا مطمئن شوید که کاملا حل می شود.

چرا این مهم است؟ زیرا افزودن کلر حل نشده به استخر می تواند منجر به کدر شدن و آسیب به سطح استخر شود. به همین دلیل است که قبل از افزودن کلر به استخر، اطمینان از رقیق شدن کلر ضروری است.

مرحله 3. کلر را به استخر اضافه کنید

حالا قسمت اصلی می رسد، جایی که کلر را به استخر اضافه می کنید. در اینجا، شما باید به آرامی کلر را در اطراف محیط اطراف استخر اضافه کنید. هرگز محلول کلر را مستقیماً به کفگیر اضافه نکنید.

مراحل اضافه کردن قرص کلر به استخر

کلر به شکل قرص نیز موجود است و اینها به مکانیزم تغذیه کننده برای تنظیم سرعت انحلال قرص ها نیاز دارند. با این حال، استفاده از نوع صحیح تبلت با فیدر ضروری است. در غیر این صورت، می تواند منجر به حوادث شدید شود. تعداد تبلت های مورد نیاز شما به نوع و اندازه استخر شما بستگی دارد.

اگر از قرص های تری کلر استفاده می کنید، هرگز آنها را مستقیماً به کفگیر اضافه نکنید زیرا بسیار اسیدی هستند. همچنین، استفاده از شناورهای کلر را برای افزودن کلر به استخر توصیه نمی کنیم که می تواند به پوست شناگران آسیب برساند. همچنین جهت و اندازه گیری ها را دنبال کنید تا کلر زیادی اضافه نکنید.

مراحل اضافه کردن مایع کلر

اضافه کردن کلر مایع بسیار ساده تر است، زیرا کلر در اینجا قبلاً حل شده است. باید کلر مورد نیاز را اندازه بگیرید و به آرامی آن را در اطراف محیط استخر بریزید. روش دیگر برای افزودن کلر مایع به استخر، ریختن کلر در ورودی است که مسئول پمپاژ آب به داخل استخر است.

نکته احتیاتی 

قبل از اینکه کلر را به استخر خود اضافه کنید، مایلیم نیاز به پوشیدن لباس محافظ را تکرار کنیم. اگر کلر وارد اندام های حساسی مانند چشم شود، می تواند به پوست شما آسیب برساند و مشکلات جدی ایجاد کند.

هنگام کار با کلر، همیشه باید از لباس های محافظ مانند دستکش، عینک و پیش بند استفاده کنید. همچنین، هنگام استفاده از مواد شیمیایی استخر احتیاط کنید. اجازه ندهید روی پوست برهنه برود .

دریافت درست کلر در استخر

کلر برای حفظ کیفیت آب استخر شما حیاتی است . پس از گذراندن مراحل بالا امیدواریم در مورد افزودن کلر به استخر خود تردیدی نداشته باشید. به یاد داشته باشید که غلظت کلر یک استخر حیاط خلوت با استخرهای سرپوشیده متفاوت است.

همانطور که گفته شد، ما متوجه می شویم که این فرآیند دارای مقدار مشخصی از خطر است. به همین دلیل است که اگر نمی‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، باید افراد حرفه‌ای را برای انجام کار استخدام کنید. این نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کند، بلکه ایمنی شما را نیز تضمین می کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *